Thursday, February 6, 2020

Perjalanan TTC | Masih lagikah?

Masih ingat lagi tak post pasal TTC aku dulu? 
Macam la ada orang baca kan. Hahaha
Tapi aku nak tanya jugak, tak kira. Haha
Ok, lebih kurang dua tahu dulu aku ada post pasal TTC. Oh Ya, TTC tu Trying To Conceive.. Bahasa senangnya percubaan mengandong. Hehehe.. Bagi yang dah kahwin je tau. 

Berbalik kepada soalan, adakah aku sedang TTC lagi sekali? 

Jawapannya belum lagi. 
Haha
Kenapa? 
Sebab aku belum ready lagi.
Hehehe

Banyak faktor perlu dipertimbangkan untuk TTC kali kedua. Faktor kewangan lah yang paling penting.  Memanglah anak tu rezeki dari Allah, tapi perlu juga fikirkan sudut kemampuan. Dari segi kewangan kami perlu sediakan duit untuk taska, susu, lampin, nanti dah besar sikit makanan, tak masuk perubatan lagi. Lebih-lebih di zaman yang mencabar ini. Huhu. 


Aku tak mengeluh dengan kehadiran anak, tapi sebagai ibu, aku nak bagi yang terbaik dari segala sudut untuk anak-anak aku. Bukan nak bagi kemewahan, tapi taknak anak aku dalam serba kekurangan. 

Aku tahu, Allah dah tetapkan sesuatu yang terbaik untuk aku. Dan rezeki anak juga telah ditetapkan. Allah maha tahu yang terbaik untuk aku sekeluarga. 

InsyaAllah dalam setahun atau dua ni, aku berTTC lagi. Alah, anak aku baru setahun 7 bulan laa.. Kecik lagi. Heee


Walaupun bukan dalam proses ber TTC, aku tetap juga berusaha untuk ke arah itu. 

Aik, macam mana tu? 

Macam tulaa.. Haha.. 

Takla, aku sekarang ni sedang berusaha nak turunkan BMI aku. Sekarang ni dah tahap ones dah sejak beranak. Huhu
Jadi dalam masa setahun dua ni, boleh la aku berusaha menguruskan badan untuk mengandung nanti. 
Bukan apa, kalau badan dah kurus, masa mengandung nanti tak ada la rasa berat sangat kan. Hehehehe. 
InsyaAllah.. 

Kepada kawan-kawan yang terbaca post ni, doakan aku murah rezeki, diberi sumber kewangan yamgnkukuh, sebab dalam ketidaksediaan aku ni, aku teringin jugak la nak rasa "butterfly" dalam perut. Heeheheheeiii

Sekian... 


No comments: