Thursday, February 20, 2020

Botol air kosong untuk anak | sayang anak minum-minumkan. ☺️

Assalamualaikum...
Hai hai
Apa khabar semuanya. Hehe.. 

Alkisahnya anak aku tu, dia ada botol air masak untuk dia minum hari-hari. 
Nampak dia memang tak ada masalahnya dia minum air masak.. 

Tapi yang jadi masalah, sambil dia minum, sambil tu dia gigit straw dia sampai berunyas kat sebelah atas tu, nak suruh bawa pergi taska pun malu. Huhu. 
Lagipun bila dah jadi macam tu, air pun tak boleh naik dah. 

Lalu, aku pun pergi la berjalan ke mr. Diy dekat dengan tempat kerja aku masa rehat untuk cari botol air dia. 

Cari punya cari, dapatlah dua botol. Hehe
Harga pun murah2 saja. Mampu miliklah katakan. Hehe

Dah cuba bagi kat anak aku, belum dapat dipastikan lagi dia lebih cenderung ke botol mana. Sebab dua-dua botol dia minum.. Hehehe


Botol hijau ni harganya RM5 jer. Yang penting, BPA Free. Sayangnya, dia kena tegak berdiri je camtu, kalau terbalikkan, air akan tumpah. Tak boleh la masuk dalam beg.
 Jadi aku buat botol ni untuk air rumah je. 


Yang ni pun botol harga mampu milik gak ni, RM5. 90.
Aku suka botol ni sebab warna dia cantik
 Hehehe.. 
Yang ni pun BPA Free. 
Disebabkan botol ni tak tumpah kalau terbalik-terbalikkan, aku pun decide nak buat botol ni untuk bekal ke taska. Hehe

So, dah boleh hantar anak ke taska dengan hati girang sebab botol dah cantik. Hehehehehe... 

Pada aku tak kisah botol. Murah ke mahal, yang penting BPA Free.. Lagipum, beli yang murah-murah boleh ganti selalu. Heehe

No comments: